هنگامی که به مسافرت می روید ممکن است در طول مسیر جای مناسبی برای استراحت پیدا نکنید. همراه داشتن کالای خواب در این مواقع به کار شما می آید تا در هرمکانی بتوانید استراحت کنید اما چطور تشک های سنگین و بزرگ را در طول سفر با خود ببریم. راه حل آن استفاده از تشک مسافرتی است. در ادامه مطلب با این نوع تشک ها آشنا می شویم.


 

تشک مسافرتی
 



 این تشک ها از انواع تشک های طبی و بسیار سبک هستند. وزن آن تقریباً 2 کیلوگرم بوده و به‌راحتی جمع می‌شوند و جای زیادی نمی گیرند. و بیشتر آنها دارای ابعاد 200 سانتی‌متر در 90 سانتی‌متر است و با ضخامت حداکثر 10 سانتی متر تولید می‌شوند.

 

انواع تشک های مسافرتی:
 

تشک مسافرتی یک نفره:
پرکاربردترین نوع این تشک هاست که به دلیل سایزو حجم کوچکی که دارد برای مسافران و افرادی که میخواهند آن را مدام جابه جاکنن مناسب است.

 

تشک مسافرتی دونفره:
تفاوت آن با تشک های دو نفره از سایز است و مناسب برای افرادی است که به تشک های سایز بزرگتر ولی سبک احتیاج دارند 

 

تشک های مسافرتی هوشمند:
بعضی از برندهای کالای خواب نیز تشک های مسافرتی هوشمندی را طراحی کردند که  قابلیت تنظیم دما دارد و میتوانید با وصل کردن آن به برق دمایش را تنظیم کنید. بعضی ازاین تشک ها نیز دارای ماساژور هستند که بیشتر در بیماران ناتوان حرکتی و برای جلوگیری از زخم بستر استفاده میشود و دردهای عضلانی را نیز کاهش می دهد.


کاربردهای تشک مسافرتی:

این تشک ها علاوه بر سفر به عنوان تشک مهمان هم کاربرد زیادی دارند. تشک های معمولی فضای زیادی اشغال میکنن و برای خانه های کوچک امروزی مناسب نیستند، این تشک های مسافرتی جایگزین  مناسبی هستند. در مسافرخانه ها و هتل ها هم این تشک ها به دلیل سبک و کم حجم بودن کاربرد زیادی دارند. افرادی که دچار بیماری خاص هستند یا میخواهند روی تشک سفت شان تشک نرم تری قرار دهند نیز از این تشک ها استقبال میکنند. برای کوهنوردانی که می خواهند شب را در طبیعت سپری کنند این تشک ها بهترین گزینه ازنظر سبکی و قابل حمل بودن است.
 

مزایای تشک های مسافرتی:
 از ویژگی های مهم تشک سفری قابلیت حمل، سبک و کم حجم بودن آن است.
این تشک‌ها ضد حساسیت بوده و مشکلی برای پوست و موی شما ایجاد نمی‌کنند.
این تشک ها خاصیت ضد رطوبت دارند و در رنگ ها و مدل های متنوع برای هر سن و وزنی مناسب و به راحتی قابل شستشو هستند.